race-simulator-evenement-organiseren

Tegenwoordig zijn er enorm veel evenementen en beurzen met enorm veel stands. Uiteindelijk wil je dat de bezoekers naar jouw stand komen om bijvoorbeeld jouw producten te bekijken of meer te weten te komen over jouw bedrijf. Maar hoe val je nou echt op?

Hoe val je op?

De bezoekers van beurzen worden vaak overweldigd met alle informatie die zij die dag tot zich nemen. Ze krijgen enorm veel informatie vanuit alle beursstands. Een beurs is altijd druk en in beweging. Hierbij is het belangrijk dat je opvalt tussen alle andere stands én bezoekers. Belangrijk hierbij is om te onthouden dat de bezoeker binnen 1 seconde de keuze maakt om jouw stand te bezoeken ja of nee. Dus hoe krijg je hun aandacht? Denk aan muziek, geluid én visuals.

Een echte beleving

Door de inzet van een goede video maak je meteen duidelijk wat je te bieden hebt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een race simulator. Middels een race simulator nodig je de bezoekers uit om je stand te bezoeken en een mooie race te beleven. Het juiste gebruik van licht, geluid en muziek houdt de bezoekers bij je stand. En laten we eerlijk zijn, mensen zijn kuddedieren. Dus als er een aantal staan, dan komen er alleen maar meer bij. Men ervaart jouw stand als plezierig en hierdoor zijn ze meer bereid om je verhaal aan te horen. Het is in ieder geval niet standaard en je valt op.

Juiste doelgroep

Uiteraard moet je goed nagaan of de bezoekers überhaupt bij je doelgroep passen. De kans is natuurlijk groot dat je hier al goed over nagedacht hebt. Want wat heb je daar anders als bedrijf zijnde te zoeken? Toch is het belangrijk om goed na te denken over de interesses van je doelgroep. De spanningsboog wordt steeds korter. Denk hierbij aan de leeftijd van de bezoekers maar ook aan het tijdstip van de dag deze jouw stand bezoeken. Naarmate de dag vordert, hoe minder concentratie en interesse men heeft.